Powered by Blogger.

Tuesday, 9 August 2011

Murtad; Tawaran HIngga RM60,000 Seorang




Memang tindakan JAIS untuk menyiasat apa sebenarnya yang berlaku di Damansara Utama Methodist Church, DUMC adalah satu tindakan yang tepat demi menjaga kesucian agama Islam di bulan Ramadhan yang mulia ini. Mana orang berbuka puasa jam 10.3o malam di gereja? Mengapa PAS masih lagi hendak berdolah dalih dalam isu ini serta mempertahankan pihak gereja?

Bukankah PAS adalah Parti Islam Semalaysia? Bagaimana sebuah parti yang memakai nama Islam boleh mempertahankan tindakan untuk memurtadkan orang sebegini? Kalau ada orang Islam lain tidak memangkah parti mereka, mereka hukum sebagai kafir dan berdosa masuk neraka. Namun dengan perkara yang sepatutnya mereka pertahankan mereka sudah hilang prinsip. Semuanya kerana enak dalam pelukan kuasa DAP dan PKR. Baik buang sahaja nama Islam dari PAS.

Read more...

Sunday, 7 August 2011

Sanggup gadai maruah Islam

PUTRAJAYA 7 Ogos – Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor dikecam kerana sanggup menggadaikan maruah agama Islam demi kepentingan politik dalam isu pemeriksaan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) ke atas sebuah gereja di Damansara Utama baru-baru ini.
Setiausaha Gabungan NGO Malaysia (GNM), Mohd. Jurit Ramli berkata, tindakan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berdolak-dalik mengenai isu itu mencerminkan sikap sebenar pemimpin itu terhadap tanggungjawabnya menjaga kepentingan ummah.
Beliau berkata, dalam isu tersebut Abdul Khalid sepatutnya menjaga maruah agama Islam dan bukannya mengecam JAIS yang membuat pemeriksaan.
“Kita lihat motif sebenar Abdul Khalid berbuat demikian hanya untuk menjaga hati pemimpin bukan Islam yang memegang jawatan dalam kerajaan negeri Selangor.
“Kerana kepentingan politik dan jawatan, beliau sanggup menggadaikan maruah agama selain turut mengarahkan semua Exco Selangor menutup mulut daripada memberi sebarang kenyataan berhubung isu tersebut,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.
Beliau berkata demikian bagi mengulas mengenai isu pemeriksaan JAIS ke atas sebuah gereja Methodist yang dikatakan menjalankan kegiatan menyebarkan agama lain terhadap orang Islam di Damansara Utama baru-baru ini.
Menurut Mohd. Jurit, GNM menyokong penuh tindakan JAIS kerana jabatan itu menjalankan tugas yang diamanahkan demi menjaga kepentingan agama Islam.
Sementara itu Presiden Pertubuhan Kebajikan dan Dakwah Islamiah (Pekida) Malaysia, Jamaludin Yusof menggesa Abdul Khalid berundur daripada jawatannya jika tidak mampu mempertahankan kesucian Islam akibat tekanan segelintir Exco yang berkepentingan di Selangor.
Katanya, ini bagi memastikan para penganut Islam di negeri itu tidak terdedah dengan risiko murtad akibat pujuk rayu gereja dan dakyah sesetengah pihak berkepentingan.
Katanya, Pekida memandang serius perkembangan itu kerana kesucian Islam dan para penganutnya termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.
“Abdul Khalid perlu bertanggungjawab dalam isu kesucian Islam dan penganutnya serta berundur jika tidak mampu lagi memeliharanya.
“Pekida sentiasa menghormati para penganut agama lain tetapi janganlah pula mereka mengambil kesempatan memurtadkan umat Islam kerana ia salah dari sisi undang-undang,” tegasnya.
Aktivis Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Datuk Nadzim Johan pula kecewa dengan tindakan Abdul Khalid yang seperti memihak kepada pihak gereja berkenaan walaupun belum meneliti laporan lengkap JAIS.
Katanya, Abdul Khalid sepatutnya bersikap telus dengan meneliti laporan kedua-dua pihak terlebih dahulu iaitu JAIS dan gereja berkenaan sebelum menyatakan rasa kekesalan.

Read more...

Bila Ada puak yang Melalak...unsur pengajaran di ketepikan...

Read more...

Saturday, 6 August 2011

KAMI DIBERI BIBLE VERSI MELAYU

Beberapa individu beragama Islam yang menyertai aktiviti keagamaan di sebuah gereja di Seksyen 13, Petaling Jaya, ketika pegawai Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) membuat pemeriksaan malam kelmarin, hanya sebahagian kecil yang berjaya dikesan, manakala sebahagian besar golongan itu dipercayai menyertainya secara sembunyi atau ‘bawah tanah’.

Kebanyakan mereka terdiri daripada kaum Melayu dan golongan mualaf yang menyertai kumpulan berkenaan disebabkan kesempitan wang untuk menyara diri dan keluarga serta gagal mendapat bantuan daripada pihak berwajib.

Mereka menyertai kegiatan keagamaan berkenaan secara senyap-senyap di premis persendirian termasuk rumah kedai dan dewan komuniti, bukan saja di Lembah Klang, malah pergerakan ‘bawah tanah’ ini sudah berkembang di seluruh negara termasuk di Kelantan dan Terengganu.

Menurut penjelasan Exco Hal Ehwal Agama Negeri Selangor, Datuk Dr Hassan Ali tindakan JAIS adalah berpandukan kepada maklumat yang mereka terima dalam majlis tersebut terdapat kehadiran beberapa orang yang beragama islam...

Sudah terang lagi bersuluh..! Proses untuk menghancurkan umat islam sedang menular dan bergerak dalam negara kita. Sayang seribu kali sayang.., kerja jahat terkutuk seperti ini masih mahu dilindungi oleh juak juak murahan PAS.

Betapa bengong dan bangangnya Khalid Samad yang mempersoalkan kunjungan Perdana Menteri ke Vatican City bertemu dengan Pope. Menurut pemikiran separuh masak dan tidak siuman Khalid, beliau bertanya “kalau Najib boleh masuk ke gereja di Vatican, kenapa JAIS mahu serbu gereja disini..?”

Astagfirullaah..., kenapalah hitam sangat hati makhluk bernama Khalid Samad..?

Kenapa beliau TAK boleh berfikir secara waras..? Tidakkah jauh bezanya situasi diantara kunjungan rasmi dan menyertai sesuatu upacara sembahyang keagamaan..?

Serbuan JAIS membuktikan seramai 12 umat islam sedang diberikan pendidikan menerusi Bible versi melayu.. Sudah pasti keadaan ini tak sama langsung dengan kunjungan Datuk Seri Najib bertemu Pope di Vatican City.

Tindakan JAIS semata mata mahu membenteras gejala MURTAD! Khalid Samad terlupa untuk semak dalam hukum agama Islam, apakah hukuman sewajarnya kepada umat islam yang Murtad...

Inilah bahananya apabila PAS melacurkan agama dan tambah parah lagi apabila pucuk pimpinan PAS sudah menjulang Ambiga sebagai IMAM mereka..! Lupakah mereka bahawa Ambiga adalah IBU kepada kes Lina Joy yang murtad..??

Matlamat Menghalalkan Cara..! Pimpinan PAS sudah mula menyundalkan diri mereka dan melacurkan agama islam semenjak mereka mula berpeluk pelukan dan berkulum kulum lidah dengan Karpal Singh, Kit Siang, Guan Eng dan lain lain pimpinan DAP...

Demi kuasa.., pimpinan PAS rela menjadi tukang basuh berak Ambiga, Kit Siang...

Apa yang hendak kita hairankan dengan situasi seperti ini berlaku? Kekeliruan dalam isu serbuan gereja seharusnya tidak memeranjatkan kita semua...

Islam cara PAS selepas bulan Mac 2008 bukanlah islam yang sebenar! Islam cara PAS sekarang ini perlu mendapat kelulusan dan persetujuan Ambiga, Karpal Singh, Kit Siang, Guan Eng, Teresa Kok dan lain lain lagi...

Read more...

GENGGAM BARA API!

(Bayang apa akan jadi kalau gereja-gereja di Malaysia dinamakan "Rumah ALLAH"! Belum letak pun ada Melayu bangang yang sanggup cari makan kat gereja!)
(Gereja dan Kompleks Kristian Calvary setinggi 6 tingkat yang sedang dalam pembinaan dikatakan yang terbesar di Asia)

Salam 2 all.

Bulan puasa tahun 1431/ 2010 lepas, negara digegarkan dengan pendedahan seorang pastor kristian, Pastor Ouyang Wen Fang (gambar bawah) yang mengaku mahu mendirikan sebuah gereja gay! Tahun 1432/ 2011 ini, baru dua hari umat Islam mengerjakan puasa dibulan Ramadhan al-mubarak ini, tercetus satu lagi isu besar yang menggemparkan negara membabitkan gereja kristian lagi.

Sebuah gereja, Methodist Church di Damansara Utama dilapurkan menganjurkan satu majlis yang membabitkan beberapa orang Islam. Bertindak atas maklumat, Jabatan Agama Islam Selangor dengan bantuan pihak polis telah pergi menyiasat gereja tersebut. Mereka mengesahkan menemui beberapa orang Islam didalam majlis digereja tersebut dan selepas siasatan arahan dikeluarkan kepada mereka untuk hadir di pejabat JAIS untuk disiasat dibawah Seksyen 10 Enakmen Jenayah Syariah Selangor 1995.

Tindakan pihak JAIS ini telah diputar-belit dengan rekayarsa konon pihak JAIS "menyerbu satu majlis disebuah gereja tanpa waran". Ayat-ayat gegempa dan menggerunkan digunakan untuk memberi satu persepsi yang menakutkan, seolah-olah telah berlaku pembunuhan dan penyembelihan ramai-ramai didalam gereja itu. Hakikatnya pihak JAIS hanya pergi menyiasat. Dan berdasarkan maklumat, dipercayai ada kegiatan cuba mendakyahkan agama Kristian kepada hadirin termasuk yang Islam.

Exco Hal Ehwal Agama Islam Selangor, merangkap bekas Pesuruhjaya PAS Negeri Selangor, YB Datuk Hassan Ali mengeluarkan kenyataan mempertahankan tindakan JAIS dengan alasan ada maklumat memang terdapat kegiatan cuba mendakyahkan agama bukan Islam kepada orang Islam dalam majlis di Methodist Church tersebut.

Kalau 10 tahun lepas, tindakan Hassan Ali dan JAIS itu akan dibela dan disanjung oleh PAS. Hassan Ali akan menjadi hero dan wira yang dijulang-julang sebagai pejuang tulin PAS. Kalau para pegawai JAIS itu terkorban dalam tugas mereka, dan kalau Hasan Ali terbunuh menjalankan tanggungjawabnya itu, teman yakin Hassan Ali dan para pegawai JAIS itu akan diisytihar sebagai syuhada. Mayat mereka tidak akan dimandikan atau dikafankan. Malah unit amal PAS akan berebut mengusung jenazah mereka ke perkuburan tanpa perlukan van jenazah, dan dimasukkan dalam liang dengan baju berdarah mereka; dan derma jihad akan dilancarkan untuk membantu keluarga mereka (walaupun yang kembong poket orang lain macam di Memali). Dan segala ceramah, tazkirah, kuliah, malah mimbar khutbah akan bergema dengan panggilan jihad!

Itu dulu yop. Tapi hari ini apa yang berlaku sebaliknya. Tan Sri Khalid Ibrahim mengarahkan JAIS berikan lapuran, dan tak cukop dengan itu, Hassan Ali serta lain-lain exco diarahkan tutup mulut. Jangan bincang langsung isu ini. Mike bayang yop kalau PM yang buat arahan itu. Pasti PM akan dimaki hamun sebagai melanggar hak asasi manusia, hak kebebasan bersuara dan macam-macam sumpah seranah lagi. Silap-silap mereka akan buat rusuhan haram untuk "Sapu-Bersih:3" Perdana Menteri. Tapi bila mereka yang buat, mereka melalak kata ini soal disiplin, masalah dalaman Kerajaan pakatan pembangkang. Tengok apa jadi kepada YB Jeff Ooi Ahli Parlimen (DAP-Jelutong), yang menegur Exco kerajaan Guan Eng. Sepantas kilat anak jantan Kitsiang mengarahkan YB Jeff Ooi supaya tutup mulut! Memang kaum hipokrit dan talam banyak muka puak-puak ni yop!

Kitsiang turut mengeluarkan kenyataan mengutuk Hasan Ali sebagai tidak "toe the line", tak ikut dasar pakatan pembangkang. Benarlah firman ALLAH swt, memang dalam hati dan benak perut puak-puak kaum kafir harbi ni kebencian kepada Islam sangat tebal, setebal muka babi yang halal dimakan oleh Kitsiang. Sebagaimana dalam kes rampasan arak dahulu, Hassan Ali yang menjadi sasaran. Hukum-hakam Islam dicemuh. Dan yang paling sedih, kawan-kawan Hasan Ali dalam PAS pun tak mampu pertahankan Islam, apatah lagi membela Hassan Ali. Tinggallah Hassan Ali terkonteng-konteng sorang-sorang berdepan dengan jentera kafir harbi dan sekutu mereka melanyak Hassan Ali dan Islam. Akhirnya Hassan Ali terpaksa bersalam berma'af-ma'afan dengan kafir harbi Ronnie Liu.

Dan yang paling malang, tindakan Hassan Ali mempertahankan tindakan JAIS itu dijadikan alasan untuk heret beliau ke hadapan Jawatankuasa Perhubungan PAS Negeri Selangor. Khalid Samad, yang dibuang oleh Hassan Ali dalam kepimpinan PAS Selangor yang lepas mengambil peluang ini mempersoalkan tindakan Hassan Ali, dan menuntut beliau memberikan penjelasan.

Kata Khalid Samad, "menyertai program anjuran bukan Islam, tidak semestinya ia usaha untuk memurtadkan kita..Hadir dalam program itu tidak boleh jadikan kesimpulan untuk murtadkan". Teman faham bebenor kenyataan Khalid ini, kerana antara tindakan awal yang beliau buat sebaik menjadi Ahli Parlimen ialah melawat gereja. Dan sehingga kini beliau belum murtad, walaupun beliau antara penyokong kuat untuk kristian guna kalimah 'ALLAH' dalam bentuk triniti. Adakah itu kesan tempias beliau melawat gereja teman tak tahulah, tapi yang nyata beliau belum murtad!

Begitulah nasib Hassan Ali kini, tokoh yang dikompang keliling kampung merata negeri semasa menyertai PAS pada tahun 1998. Diwaktu PAS sudah ketandusan pemimpin, diwaktu PAS dahagakan suntikan para profesional, kemasukan Hassan Ali kedalam PAS pada tahun 1998 bagaikan "China-Doll dikondang-kondi Mat CD, bagai orang mengantuk disorong bantal" oleh PAS. Hassan Ali, yang terkenal dengan peranan moderator Forum Perdana Ehwal Islam siaran RTM 1 dijulang sebagai hero oleh kaum PAS. Hari ini Hassan Ali ditendang terajang macam sampah kucing kurap!!!

Teman cukup yakin isu siasatan gereja oleh JAIS ini akan digunakan oleh puak-puak tertentu untuk menyingkirkan Hassan Ali dan menggugurkan beliau daripada jawatan Exco Kerajaan Selangor. Mungkin sudah ada yang berangan nak menduduki kerusi empuk lubuk emas yang diduduki oleh Hassan Ali. Kasihan Hassan Ali, dulu ditatang sekarang ditendang-tendang, dulu dikompang sekarang diterajang!

Dan teman cukup yakin, diakhir rekayarsa ini, Hassan Ali dan JAIS akan disuruh meminta maaf kepada pihak Methodist Church dan kaum kristian. Itulah yang terjadi semasa isu rampasan arak dahulu pun. Hassan Ali kena berma'af-ma'afan, sehingga jatuh maruah beliau sebagai pejuang Islam. Dan pihak MBSA, bukan sahaja disuruh mintak ma'af, malah dipaksa serahkan balik arak-arak yang dirampas kepada tokey-tokey arak. Begitulah murahnya harga Islam sekarang. Dan semuanya kerana apa; kerana adanya para politikus kalkatus yang sanggup melacurkan agama mereka demi untuk mendapat sedikit kuasa dan habuan ke Putrajaya!

Benarlah sabda Rasulullah saw, diakhir zaman nanti, "kamu akan disuruh melakukan yang mungkar, dan ditegah melakukan yang ma'ruf". Dan jika kamu berkeras mahu berpegang kepada Islam, "kamu akan menjadi terasing, dan kamu umpama memegang bara api yang membakar".

Teman seru kepada semua umat Islam dan yang ta'atkan ALLAH dan cintakan Rasulullah saw, dibulan Ramadhan penuh barakah ini, marilah kita pertahankan Islam. Berdoalah kita untuk termasuk didalam golongan yang sedikit, golongan yang masih mahukan Islam berdasarkan Al Quran dan Sunnah. Golongan yang tidak menjual agamanya, golongan yang tidak menggadai Tuhannya, golongan yang tidak memajak anak-bininya, golongan yang tidak tunduk kepada kafir harbi la'natullah; golongan yang tetap istiqomah dengan perjuangan Islam!

Kepada YB Datuk Hassan Ali, teman tahu beliau seorang yang sangat sayangkan Islam. Beliau sanggup tinggalkan kedudukan lumayan, populariti dan habuan jawatan semata-mata untuk perjuangkan Islam. Dan beliau sertai PAS, sebagaimana ramai yang lain, kerana terpedaya dengan slogan "pangkah PAS masuk syurga". Tetapi kini kita semua tahu, PAS adalah sebuah parti politik biasa, bukan satu agama. PAS saperti parti politik lain juga berangan mahu berkuasa. PAS juga mahu merasa duduk diatas takhta. Jangankan perjuangan negara Islam campak kelongkang, kalimah ALLAH pun PAS sedia benarkan kristian gunakan.

Oleh itu teman berseru kepada YB Datuk Hassan Ali, mungkin sudah tiba masanya beliau memikirkan untuk berhijrah. Lakukanlah hijrah keimanan, menyelamatkan aqidah kita. Candu politik kepartian sudah melanda PAS sehingga ramai yang terjerumus kelembah ketagihan tegar, menjadi kalkatu mengejar cahaya kekuasaan yang akan membinasakan diri sendiri. YB Datuk Hassan, tinggalkan politik kepartian, jadilah pejuang Islam yang tulin, berdasarkan wadah Al Quran dan Sunnah!

Kita berdoa dengan harapan dan keyakinan: Aamantu billah, summastaqeem!!!

Wallahua'lam & Wassalam.

Zulkifli Bin Noordin
Jumaat
05 Ramadhan 1432
05 Ogos 2011

Read more...

Wednesday, 3 August 2011

Khalid Gagap, Teresa Kok and Ronnie The Don..!!!

Read more...

Thursday, 28 July 2011

Lagi INDIA ANJING KURAP BABI hina MELAYU.....

KE ANJINGAN INDIA SATU NI HARUS DI AJAR....

Read more...

Sunday, 24 July 2011

SURAT UTK PM

RM100 Juta Dana Pinjaman untuk 607 Kampung (Baru) ???

Skim A : Pinjaman membiayai bayaran premium & memperbaharui tempoh pajakan tanah kediaman???

Skim B : Pinjaman perniagaan mikro???

Skim C : Pinjaman menaik taraf rumah???

Berapa banyak lagi yang perlu Kerajaan lakukan untuk mengambil hati orang Cina. Bukankah PRK selepas PRU 12 telah menunjukkan bahawa pengundi Cina sudah tidak menyokong BN walau bermacam & berbilion RM telah diperuntukan kepada kaum Cina.

Adakah kerajaan sedar bahawa semua ini sangat menghiris hati orang Melayu. Kera di hutan disusukan, anak di rumah mati kelaparan.

Adakah Kerajaan pasti bahawa orang Melayu akan terus menyokong BN walaupun mereka terus disisihkan dan melihat dengan hati yang pedih bagaimana kerajaan menolong kaum minoriti yang telah menguasai ekonomi negara. Melayu bumiputra terpaksa menagih simpati... Menyedihkan...

Melayu juga ada maruah dan harga diri. Alang-alang menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan.

Percayalah, MCA & Gerakan sedang menipu UMNO & BN. Pengundi Cina tidak akan kembali menyokong BN walau apa pun yang dipersembahkan kepada mereka. Inilah masanya bagi mereka untuk merobah lanskap politik negara & menjatuhkan Kerajaan Melayu.

Percayalah Perdana Menteri, berilah perhatian kepada orang Melayu. Perkasakan Pendidikan Melayu, Ekonomi Melayu, Sosial Melayu & perkasakan Islam sebagai Agama rasmi orang Melayu. InsyaAllah, Melayu termasuk Melayu UMNO, Melayu PAS, Melayu PKR mahupun Melayu DAP tidak akan teragak2 untuk memastikan kemenangan kepada calon2 Melayu.

Percayalah... Inilah sahaja cara & harapan untuk mengekalkan Kerajaan Melayu Islam di Tanah Melayu ini. Renung-renungkanlah....


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Read more...

Thursday, 14 July 2011

Lagi Cina PUKIMA Naik Kepala...

Mula sekali AS nak sentuh tentang artikel portal jahanamMALAYSIAKINI yang bertajuk 'Lu apa kuasa ambil gua punya IC?' yang sekali imbas sudah nampak jelas niat jahat MK untuk memburuk-burukkan Polis dan Kerajaan. Kononnya mamat celaka bawah ni telah daniaya pihak PDRM dimana dia telah dilokap hanya kerana kesalahan tidak memakai tali pinggang keledar.


Lalu AS bawakan artikel dari Free Malaysia Today yang tampak lebih neutral dalam hal ini dimana mereka telah melaporkan sebab musabab kenapa dia ditahan oleh pihak polis yang mana perkara sebenar langsung tak dilaporkan oleh MK. Baca dan fahami artikel BI dibawah dimana kesimpulan yang boleh AS buat si "Edmund" (bajet omputeh) pada mulanya tidak mahu memberhentikan kereta setelah diminta oleh pihak polis. Pabila polis mintak IC dan Lesen memandu, si Edmund ni secara angkuh tak mau bagi kononnya polis tiada kuasa mintak IC...

Read more...

Tuesday, 12 July 2011

Lakonan PAKATAN YAHUDI Menjadi.......

ATAS....Gambar Sebenar Arwah Baharuddin Yang pada waktu gambar ini dirakam beliau masih lagi belum meninggal dunia dan sedang mendapat rawatan dari Anggota Polis serta Pegawai Perubatan Kerajaan Malaysia.

BAWAH...Untuk makluman Lelaki didalam Video di atas merupakan seorang lelaki yang agak kurang waras orangnya. Nama lelaki tersebut Suhardi Mohd yang sekarang ini menetap di Bangi. Beliau merupakan seorang Broker tanah yang juga mempunyai Dua orang isteri.Suhardi Mohd juga merupakan bekas pengikut Al Arqam.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ivuhjDbG-fk

Read more...

Kematian Palsu Di jadikan Senjata.....

PENGANUT BABIGA TAK MATI !! PEMBOHONGAN TAHAP JUBO BABI !! tuiHH SIAL LAA

kredit to http://www.papagomo.com/
Al Fatihah?



Kejam dan zalim itu lah yang akan terpancul dari mulut rakyat Malaysia yang menyaksikan video diatas. memang menyedihkan apabila seorang yang sedang Nazak dan akhirnya menemui ajal diperlakukan begitu Biadap oleh Pihak Polis tampa memberi apa apa bantuan kecemasan kepada mangsa yang sedang meraung kesakitan.




Blogg KONSPIRASI Pakatan Pembangkang

Itu kata mereka Blogg Blogg dan Media Pakatan Pembangkang sejak pada petang Sabtu sehinggalah ke hari ini. Mereka menyasarkan Video diatas dan Gambar gambar yang menunjukkan seolah olah Arwah Mati Shahid sewaktu Demo Bersih.

Video di atas dan Gambar gambar yang dikeluarkan memberikan kesan simpati kepada para penyokong Pakatan Pembangkang dan ianya juga berjaya menghasut rakyat Malaysia. Sentimen dan emelen sebegini memang menyentuh perasaan setiap insan yang menyaksikannya.


Blogg KONSPIRASI Pakatan Pembangkang

Gomo Simpati? Kasihan? Mari kita dedahkan KONSPIRASI TERANCANG yang mereka Pemimpin Pakatan Pembangkang dan Media mereka lakukan dalam menghasut Rakyat Malaysia.

Untuk makluman Lelaki didalam Video di atas merupakan seorang lelaki yang agak kurang waras orangnya. Nama lelaki tersebut Suhardi Mohd yang sekarang ini menetap di Bangi. Beliau merupakan seorang Broker tanah yang juga mempunyai Dua orang isteri.Suhardi Mohd juga merupakan bekas pengikut Al Arqam.


Hebat Lakonan Sebelum Kematian
Memaparkan Si Mati Bersama Si Kafir
tanda Pakatan Rakyat yang Utuh

BAGAIMANA KONSPIRASI BERMULA

Suhardi Mohd telah dipilih oleh kepimpinan Pakatan Pembangkang untuk melakonkan watak seorang lelaki yang akan Mati sewaktu demo Bersih yang berlangsung. Konspirasi ini dilakukan demi meraih simpati rakyat tidak kira sama ada demo yang berjalan pada 9 Julai lalu berjaya ataupun tidak namun kepimpinan Pakatan Pembangkang inginkan Lakonan Kematian berlaku walau apa cara sekalipun.

KRONOLOGI


Lakonan Suhardi Menjadi Imam


Hebat Lakonan Suhardi

Lihat Gambar Gambar di atas bagaimana Gambar Suhardi Mohd telah diambil lebih awal dan ianya ditunjukkan didalam pelbagai aksi seolah olah beliau menunjukkan tanda sebelum ajalnya.

Rakaman Video pula menunjukkan bagaimana Suhardi Mohd mengelupur ketika digari pihak Polis dan dalam masa yang sama beberapa orang berada disekitarnya mengucap Kalimah Syahadah.


Blogg KONSPIRASI Pakatan Pembangkang

KENAPA SUHARDI MOHD DI TANGKAP POLIS?

Suhardi Mohd sebenarnya memang sengaja untuk pihak polis menangkap beliau kerana telah dirancang akan penangkapan itu. Untuk makluman Pihak Polis yang berada di sekitar demo tidak akan mengkap para pendemo yang tidak mencetuskan kekecohan namun akan menangkap mereka yang mencetuskan Provokasi.

Oleh itu Suhardi Mohd mencetuskan beberapa Kekecohan sehingga mencabar pihak Polis menangkap beliau. Dan akhirnya pihak Polis yang berang telah mengejar dan menangkap beliau dan waktu itulah adengan lakonan mati bermula.

Beliau Suhardi Mohd bertindak pengsan agar di lihat oleh semua yang ada di situ beliau telah mati. Pihak Polis kemudiannya membawa Suhardi Mohd ke Hospital bagi mendapatkan rawatan lanjut memandangkan Suhardi Mohd masih lagi tidak sedarkan diri.


Blogg KONSPIRASI Pakatan Pembangkang

Sejurus sampai di Hospital Suhardi Mohd telah bangkit dari lakonan pengsannya dan bertindak cuba keluar dari Hospital namun telah di tahan oleh pihak Hospital dan Polis. Dan waktu ini lah segala galanya terbongkar.

Suhardi Mohd sebenarnya telah diarahkan bersembunyi oleh kepimpinan Pakatan Pembangkang bagi memberi peluang kepada media mereka memainkan isu Kematian yang kebetulan pada 9 Julai lalu seorang lelaki benar benar telah meninggal dunia disekitar KLCC.

Maka sebab itulah pada sebelah petang membawa ke semalam tak putus putus mereka Media pakatan Pembangkang memainkan Gambar Suhardi Mohd dengan pelbagai cerita. Video Suhardi Mohd yang pura pura mati disebarkan diseluruh medium sama ada Blogg, Facebook dan lain lain lagi.

Pada Mereka Pakatan Pembangkang Ianya Membawa Keuntungan Dalam Lakonan Palsu Kematian Suhardi Mohd ini.

Suhardi Mohd kini sedang diancam nyawa nya kerana bertindak bercerita bahawa beliau sengaja melakonkan watak mati tersebut. Suhardi Mohd yang kini masih menetap di Bangi difahamkan juga telah memberikan kerjasama kepada pihak Polis.

Oleh sebab itu lewat malam tadi berderet deret Blogg Blogg dan media Pakatan pembangkang mengeluarkan Artikel Ralat yang menyatakan bahawa gambar Suhardi Mohd bukanlah Gambar Arwah Baharudin yang sebenarnya meninggal dunia.

Agenda mereka dalam menghasut rakyat telah pun berjaya.


Blogg KONSPIRASI Pakatan Pembangkang

WATAK WATAK LAIN DALAM KONSPIRASI!


Gambar diatas merupakan gambar Suhardi Mohd yang sedang Berlutut memohon Doa sambil seorang lelaki memgang Pembesar Suara.Gambar ini dimainkan didalam Media Pakatan pembangkang yang menunjukkan Kononya petanda Arwah akan meninggal dunia. Gambar ini memberikan simpati kepada arwah dan juga Pakatan Pembangkang.


Ini lah lelaki yang memegang Pembesar suara didalam gambar diatas tadi, Ketua Penerangan AMK Pusat Rozan Azean Mat. Penerangan yang mana mempunyai kaitan yang amat rapat dengan para Media pakatan pembangkang.



Topeng Perak @ Unmasked dilabelkan di Video yang telah disebarkan kepada Rakyat Malaysia bagi meraih simpati dan menghasut rakyat mempercayai bahawa pihak Polis telah melakukan kekejaman ke atas si Mati sepertimana yang ditunjukkan di dalam Video di atas tadi.


Topeng Perak @ Poji Blogger Pembangkang yang memang cukup dikenali dalam dunia Media baru dalam Malaysia. Blogger yang dikaitkan dengan Hussam Musa ini yang mana mendapat peruntukkan RM2 Juta pada tahun lepas bagi menggerakan Media Baru buat Pakatan pembangkang setelah menggantikan Blogger Kickdeffela.

Topeng Perak @ Kru nya berada disaat saat Arwah menghembuskan nafas nya yang terakhir dan ini bukanlah satu kebetulan kerana Konspirasi telah di rancang dan atas sebab itu hanya Beliau dan Kru nya sahaja yang berjaya merakam video tersebut. Oleh sebab itu Video tersebut di labelkan dengan nama beliau dan bukan dengan nama lain.

Apa yang Gomo sampaikan ini adalah kebenaran yang wajar buat Rakyat Malaysia ketahui, artikel semalam juga Gomo telah nyatakan bagaimana mereka Pakatan pembangkang memang sengaja tidak menyediakan Pasukan Perubatan bagi memastikan Kecederaan ataupun kematian berlaku bagi memberikan mereka keuntungan dalam Demo yang diadakan.



Blogg KONSPIRASI Pakatan Pembangkang

Sekarang ini masih ada lagi media media Pakatan pembangkang yang memainkan sentimen Lakonan Palsu kematian Suhardi Mohd. Lihat gambar diatas yang mana gambar gambar di pengkebumian Arwah Baharuddin mangsa yang mati akibat sakit jantung. Diakhir gambar gambar tersebut diletakkan gambar Suhardi Mohd yang sedang memohon Doa walhalkan mereka sendiri tahu yang dikebumikan adalah orang lain dan yang memohon doa adalah orang lain.

Itulah sentimen yang mereka bawa dalam menghasut Rakyat Malaysia dan itulah juga bukti Konspirasi yang mereka rancang bagi menghasut Rakyat. Ini lah dia Pakatan Pembangkang yang sebenar, hebat dalam melakukan Konspirasi.

Semoga segala yang Gomo dedahkan memberi satu maanfaat berguna buat Rakyat Malaysia agar berhati hati dengan mereka Pakatan Pembangkang ini. Jangan hanya kerana RM200 yang di sogok kita menjadi Pencacai kepada mereka.


Gambar Sebenar Arwah Baharuddin Yang pada waktu gambar ini dirakam beliau masih lagi belum meninggal dunia dan sedang mendapat rawatan dari Anggota Polis serta Pegawai Perubatan Kerajaan Malaysia.


KENAPA GAMBAR SEBENAR TIDAK DI KELUARKAN
MEDIA PAKATAN PEMBANGKANG?
 
 

Read more...

Monday, 11 July 2011

DEMO....KERA...SI....ANU-WAR ALJUBURI

Suasana di Jalan TAR pagi tadi
Suasana di Jalan Sultan Ismail tengahari tadi
Ini di Jalan Raja Laut
Jalan Masjid India, semua kedai tutup
Lorong belakang jalan TAR
Kompleks Campbell tutup terus

Kompleks Pertama, tutup. Sogo juga tutup. Tapi tak sempat nak rakam gambar Sogo. Baru nak rakam polis dah datang dekat. Apa lagi ? C.A.B.U.T lah...

Apa jalan pun tahu ni, tapi dekat dengan Petaling Street

Lebuh Ampang, mereka berarak ke KLCC

Sekian dulu.

Read more...

khas untukmu.....Ustaz Zamri “Mari Mengaji TV9″

“Assalamualaikum adik-adik semua…apa khabar? Sudah bersedia untuk mengaji hari ini? Hari ni Ustaz nak mengajar macamana nak huru-harakan negara. Kalau adik-adik nak tahu, SPR di negara kita ini tidak bersih dan tidak adil terhadap parti yang Ustaz sokong.
Oleh itu, Ustaz dan adik-adik sekelian, haruslah membuat demonstrasi jalanan untuk mendesak SPR yang tidak adil itu.
Lagipun, 5 buah negeri yang dimenangi oleh parti yang Ustaz sokong membuktikan bahawa SPR tidak adil. Sepatutnya, parti yang Ustaz sokong tu mesti kalah di semua kerusi DUN dan Parlimen. Kalau kalah semua, barulah SPR itu adil dan bersih dalam pilihanraya yang diuruskannya…”

Agaknya, begitulah yang Ustaz Zamri ni ajar kat budak-budak dalam program Mari Mengaji selepas selesai rakaman.
Ustaz, saya sebenarnya tak kisah langsung sama ada ustaz nak sokong mana-mana parti sekali pun. Nak sokong parti Likud kat Israel sinun tu pun saya tak kisah. Saya pun tak kisah kalau Ustaz nak terlibat dalam gesaan untuk menuntut 8 perkara yang Bershit minta tu. Itu pun saya tak kisah sebenarnya…
Tapi kan Ustaz, yang saya kisahkan ialah penyertaan Ustaz dalam menghuru-harakan ibu negara. Yang saya kisahkan ialah sikap Ustaz yang menderhaka kepada DYMM Yang DiPertuan Agong. Yang saya kisahkan ialah cara Ustaz desak tu tak kena langsung dari segi hukum agama Islam!
Ustaz tak dengar ke apa yang Majlis Fatwa dan Mufti-Mufti Kerajaan Negeri katakan mengenai perhimpunan Bershit tu? Ustaz tak dengar ke titah DYMM Yang DiPertuan Agong, DYMM Sultan Selangor dan DYMM Sultan Pahang, yang melarang rakyat untuk menyertai perhimpunan pimpinan Ambigam itu?
Ustaz, saya fikir, Ustaz sudah tersalah langkah dalam hal ini dan menimbulkan kebencian orang ramai terhadap Ustaz. Ustaz tak malukah menyertai demonstrasi yang melumpuhkan ibu negara dan menyebabkan kerugian berbilion ringgit kepada negara, peniaga dan penjaja kecil?
Seperkara lagi, kalau Ustaz berminat sangat nak join Bershit dan menjadi alat mainan politik pembangkang, sila letak jawatan di TV9. Join politik terus. Mintak jawatan dari PAS, PKR atau DAP. Lepas tu bertandinglah di pilihanraya.
Memandangkan Ustaz seolah-olah menyatakan pendirian Ustaz sebagai penyokong dan alat mainan politik Pakatan Haram, maka secara automatik, Ustaz sudah menjadi seteru politik kami semua, para blogger pro-Kerajaan. Saya harap Ustaz jangan kecil hati kalau kami serang Ustaz…biasalah, itukan rencah politikussss…
Tapi walaubagaimanapun kita bermusuh dalam medan politik, saya tetap menganggap Ustaz sebagai saudara seagama saya. Sebenarnya, saya risaukan Ustaz kerana secara tidak sedar, Ustaz telah menyokong seorang yang anti kedaulatan Islam di negara ini kerana menyokong Ambiga. Tentu Ustaz kenal siapa apa latar belakang Ambiga, bukan?
Justeru itu, saya fikir, sebaiknya Ustaz undur diri dari terus menjadi “duri dalam daging” di TV9. Tapi, kalau Ustaz tak malu atau tidak punya rasa malu langsung, Ustaz boleh terus buat muka tembok dan terus berada di Media Prima itu. Saya tidak tahu sama ada Ustaz punya rasa malu atau tidak lagi selepas menyertai Bershit 2.0! (

Read more...

Nallakaruppan: Melayu tidak sedar ditipu Anwar

KUALA LUMPUR 11 Julai - Masyarakat Melayu diminta menilai semula 'keuntungan' yang diperolehi hasil daripada kesanggupan segelintir mereka yang sanggup menjadi boneka kepada Datuk S. Ambiga dan Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan menyertai perhimpunan haram Bersih.
Bekas rakan karib Anwar, Datuk S. Nallakaruppan berkata, penilaian itu perlu dibuat memandangkan 'hidup mati' sesebuah negara ditentukan oleh perpaduan serta kebajikan kaum majoriti di negara tersebut.
Katanya, orang Melayu perlu bertanya sama ada perhimpunan tersebut telah berjaya membawa kekuatan kepada mereka atau hanya memburukkan lagi perpecahan sedia ada.
"Walaupun saya bukan Melayu, tetapi saya sayang negara ini. Saya sedar bahawa kemajuan dan keamanan sesebuah negara bergantung kepada keadaan kaum majoriti di negara tersebut.
"Tetapi lihat kelmarin di mana majoriti peserta perhimpunan haram itu adalah orang Melayu. Semuanya bagai tidak sedar ditipu Anwar dalam usaha menghuru-harakan negara menjelang perbicaraan kes liwat pada 16 Julai ini," katanya kepada Utusan Malaysia di sini, hari ini.
Nallakaruppan menambah, kenyataan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak bahawa Anwar adalah petualang negara adalah amat tepat kerana Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu tidak jemu-jemu menipu rakyat.
Buktinya, kata beliau, Anwar terus-terusan melakukan penipuan apabila pekikan reformasi lebih banyak dilaungkan peserta perhimpunan haram Bersih daripada memperjuangkan pilihan raya adil seperti didakwa.
"Dari dulu saya sudah cakap dia lebih hebat berlakon daripada P. Ramlee. Lihatlah bagaimana beliau mengenakan penyokong leher setelah kononnya tercedera pada perhimpunan tersebut. Ia taktik sama seperti dilakukannya sewaktu dipenjara dulu.
"Semua itu saya percaya hanya lakonan bersandarkan kepada video yang pernah tersebar menunjukkan beliau sihat sewaktu dalam penjara tetapi sakit teruk ketika di khalayak umum satu ketika dahulu. Anda carilah di Youtube," ujarnya.
Sementara itu, Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein mendakwa, lakonan Anwar bukanlah sesuatu yang baru sehingga membawa gelaran 'petualang negara' kepadanya.
"Siapa yang keluar masuk hospital? Siapa yang pakai penyokong leher sejak dulu lagi? Siapa di belakang Bersih? Siapa yang huru-harakan negara?
"Dulu dituduh kita hendak meracunnya dalam penjara. Kemudian dia lari ke kedutaan Turki konon bimbang nyawanya terancam. Tidak cukup dengan itu, brek keretanya hendak disabotaj dan anaknya, Nurul Izzah pula dikatakan hendak diculik.
"Semua ini bukan sesuatu yang baru. Apa pun saya yakin kebenaran akan tetap menang," katanya.

Read more...

Mat Sabu berkerusi roda raih simpati...kah..kah...kah...

MOHAMAD cuba menarik perhatian ramai hadir sidang DUN dengan berkain pelikat dan berkerusi roda, (baru lepas bersunat ker??)

SHAH ALAM: Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu semalam cuba menarik perhatian pemberita dan simpati orang ramai apabila hadir pada sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor dengan memakai kain pelikat dan berkerusi roda.

Beliau yang ditemani Pesuruhjaya PAS Selangor, Dr Abdul Rani Osman dan timbalannya, Khalid Abdul Samad hadir jam 1.30 tengah hari sebelum memanggil pemberita untuk sidang media di lobi DUN.
Pada sidang media yang turut ditemani beberapa Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) pembangkang lain, Mohamad sempat ketawa di depan pemberita sebelum mendakwa cedera ligamen kaki kanan apabila dirempuh kenderaan ketika menunggang motosikal, Sabtu lalu.
“Pasukan keselamatan merempuh dengan kenderaan ketika menunggang motosikal ketika saya menyertai (perhimpunan haram) BERSIH Sabtu lalu.

“Polis bertindak kasar dalam perhimpunan itu sehingga saya cedera. Polis sudah jadi samseng bukan menjaga keamanan dan apa yang berlaku menunjukkan tahap keselamatan paling memalukan," katanya.

Mohamad berkata, beliau tidak menolak kemungkinan mendapatkan rawatan lanjut dengan menjalani pembedahan untuk memasukkan plat besi pada kakinya.

Mohamad antara pemimpin pakatan pembangkang yang ditahan ketika menyertai perhimpunan haram BERSIH di ibu negara Sabtu lalu

Read more...

Sunday, 10 July 2011

Wow....UMI HAFILDA.. ANWAR BALUN SHAMSIDAR 20 KALI!!

Posted: Apr 12, 2011 by Gelombang Rakyat in Labels: Anwar Ibrahim, PRU Sarawak, Umi Hafilda
66



UMI HAFILDA telah menggegar Bandar Kuching setelah membongkar kisah silam Anwar Ibrahim semasa memegang jawatan Timbalan Perdana Menteri. Umi mendakwa Anwar telah menjalin hubungan seks secara serius bersama kakak iparnya Shamsidar sehingga menyebabkan beliau sakit mata melihat ketidaktentuan dan arah tuju Shamsidar yang semakin rakus. Umi yang berulang kali menasihati kakak iparnya itu bukan sahaja ditempelak, malah diugut untuk menahan Umi ke dalam ISA jika Umi melaporkan perlakuan sumbang Shamsidar kepada pihak yang bertanggungjawab.




Umi juga amat sedih melihat tindakan abangnya sendiri yang sanggup menggadai maruah isterinya sendiri semata2 mengejar harta kekayaan pada ketika itu. Azmin kata Umi seorang yang tidak mengenang budi kerana Tun Mahathir lah insan yang banyak membantu Azmin namun dirampas pula oleh Anwar yang 'tertarik' dengan Timbalan Presiden PKR itu. Umi juga mengatakan Anwar merupakan Bapa Rasuah ketika berada di dalam Kerajaan dan telah banyak melakukan penyelewengan termasuklah melibatkan peruntukan Kerajaan Pusat terhadap Negeri Sarawak.

Pendedahan Umi setakat hari ini hanya mendapat caci maki dari Anwar dan janji beliau untuk menyaman Umi Hafilda masih tidak kedengaran, membuktikan Anwar gusar dengan pendedahan Wanita tersebut.

Read more...

Anak Melayu Di Mesir, Otak letak kat JUBUR

Anak Melayu Di Mesir Telah Dilacurkan Oleh Pemimpin Pakatan...!!!!!!







Lelaki di atas Mohd Firdaus Bin Madzlan yang di syaki pengerak utama kepada kejatuhan akedemik para pelajar di Mesir kerana beliau lah yang menjadi penghasut kepada para pelajar untuk terlibat dalam Politik yang mana mengahsut para pelajar dengan bermacam dakyah sehinggakan para pelajar tidak dapat menumpukan perhatian kepada pelajaran yang mereka ambil.




Mohd Firdaus ini bukan lagi bertindak sebagai seorang pelajar tetapi lebih kepada Agen Pakatan pembangkang dengan menyediakan sumber keewangan dan juga segala bentuk risalah, tag dan bermacam macam lagi termasuk lah juga Baju BERSIH yang kini telah di jual di Mesir kepada para pelajar Melayu.

Read more...

NAJIB DEDAH SKANDAL ANWAR DAN MAT SABU!!

Posted: Jul 10, 2011 by Gelombang Rakyat in Labels: Anwar Ibrahim, Mat Sabu, Najib Tun Razak, PAKATAN RAKYAT, UMNO
13

Ini baru dinamakan Perhimpunan. Bukan seperti Anwar dan kuncu2 nya yang menggunakan risiko setiap individu rakyat Malaysia untuk mengejar kuasa. Berderau 1 badan Najib menggunakan bisa yang sekian lama disimpan berucap dengan aura yang luar biasa. Dewan PWTC penuh dihadiri hampir kesemua NGO Melayu, terpukau mendengar ucapan beliau. Habis semua Najib balas. Satu Persatu. Paling tak tahan Mat Sabu turut dibongkar Najib. "Saya kata pada rakan-rakan dari zaman ayahanda saya (bekas PM Allahyarham Tun Abdul Razak) ..ramai mati kebuluran...demonstrasi di Kuala Lumpur...zaman Tun Hussein Onn pun buat juga...zaman Tun Dr Mahathir...buat juga...lepas tu baik sementara( masa dalam kerajaan)...negara aman berapa tahun...lepas tu buat demonstrasi zaman Pak Lah Bersih 1...sekarang zaman saya Bersih 2. Perangai hudoh ini tak berubah dari dulu sampai sekarang...dia lah dalang sebesar-besarnya. Ambiga...siapa Ambiga....kononnya hari ini badan menegakan demokrasi pilihanraya yang Bersih. Yang dok tuding jari kat kita ni bersih sangat ke orang tu...timbalan dia siapa..Mat Sabu sanggup duduk bawah Ambiga..Mat Sabu ni duduk bawah siapa pun tak apa...apa bilik no berapa (merujuk kepada tuduhan kes khalwat Mat Sabu di sebuah hotel di Kota Bharu dulu)." Haaaa.. Terkena bukan 1 peluru. Kalau terkena dekat badan hancur. Anwar? Huh. Bagi Najib Anwar ini bukan beliau kenali sehari 2. Inilah bekas bos beliau masa memegang portfolio Naib Ketua Pemuda dahulu. Inilah rakan seNaib Presiden 1 ketika dahulu. Jika hendak dibogelkan, Hospital Tanjung Rambutan Anwar akan dihantar kelak. Tapi Najib dikatakan ada membongkar kisah Seks Anwar. Off record katanya. Apa dia? Klik 'read more' seperti yang tertera di bawah artikel ini.






“Banyak tak terjawab lagi...jam Omega ( video seks) tak terjawab...nafi seribu kali nafi..pakar forensik terkemuka di dunia kata 99.99 persen...eh..dia kata bukan saya...kerana apa..kerana perut.

“Forensik ni dia bukan ukur perut aje ( katanya disambut gelak ketawa hadirin)...macam-macam...profesor di Amerika tak betul...dengan Saiful pun nafi...

“Saya pun ada pembantu-pembantu tapi kalau nak berunding dengan pembantu berundinglah di pejabat...mengapa nak berunding di sebuah kondominium...apa nama rundingan ini

“Saya bawa Saiful keluar negeri..sebab dia teaboy...orang lain tak boleh buat tea ke...apa keistimewaan tea yang Saiful buat...

“Macam-macam dulu ( masa dalam penjara) kata saya akan kena arsenic poisioning...tak cukup dengan racun arsenic...nak kena injection HIV...semuanya kita ni buruk...sedasyat-dasyat orang ni kerajaanlah...dari dulu sampai sekarang...semuanya buruik kita...dialah manusia sebaik-baiknya...anugerah Tuhan.

“ Inilah manusia yang sebabkan kita hadapi masalah semalam ( demo Bersih)..masalah orang yang hendak sangat menjadi Perdana Menteri...sanggupkan korbankan segala prinsip...ketepikan agama dan bangsa...asalkan akulah Perdana Menteri

“Dulu maki PAS bukan main..kata bodohnya PAS ...saya ingat lagi..PAS tak ada otak...ini dia pakai...tak boleh fikir PAS ni...Kit Siang dia bantai masa jadi Ketua Pemuda UMNO...sekarang ni oh my friend..semua orang dia peluk.

“Inilah angkara yang berlaku kerana nafsu nak jadi Perdana Menteri,”katanya.

Perdana Menteri menilai Anwar gabra bila melihat BN menang pilihanraya kecil demi pilihanraya kecil kebelakangan ini termasuk pilihanraya negeri Sarawak.

“Dia tengok..ini tak boleh jadi ni..kalau macam ni UMNO menang dengan pelan transformasi kita...rakyat dah terima dengan konsep 1Malaysia..dasar nak berlaku adil kepada semua kaum...agenda Melayu kita teruskan...dia tahu kalau tak berbuat sesuatu InsyAllah kita menang dalam PRU 13 nanti.

“Dia pun tahu inilah the last chance for him..bila orang tahu inilah peluang terakhir...dia akan buat segala-galanya...yang baik jadi tak baik...kerana apa...kerana matlamat menghalalkan cara...matlamat dia nak jadi Perdana Menteri menghalalkan cara,”katanya.

Dalam usaha menghadapi ancaman seumpama ini Najib meminta UMNO agar tidak sangsi kekuatan yang ada pada parti.

Beliau menegaskan UMNO sendiri ada ahli 3 juta yang bila-bila masa boleh saingi himpunan Bersih yang dihadiri oleh kira-kira 10,000 orang di Kuala Lumpur semalam.

Katanya tak payah 3 juta...satu juta cukup untuk ‘ tawan’ Kuala Lumpur.

Menurut beliau bukan sahaja UMNO..tetapi campur pelbagai pertubuhan yang sokong kerajaan seperti yang ramai hadir pada majlis itu.

Beliau memberi contoh persatuan seni silat gayong dan lincah.

“Pendekar-pendekar kita turun...tak masuk NGO-NGO lain lagi,”ujarnya.

Apapun kata Perdana Menteri UMNO tidak sekali-kali akan mulakan budaya demonstrasi jalanan.

“Jangan ..kita boleh lawan...semalam kita bagi wakil kita Ketua Pemuda saja turun...itu baru sikit saja kita turun angkatan kita...kalau kita nak buat porak peranda kita boleh..tapi kita yang berhimpun ni ...kita menjunjung prinsip undang-undang negara.

“Kita tak suka pada huru hara...kami suka pada keamanan..kami suka pada negara dimana rakyat hidup dalam harmoni...kita mahu masa depan kita lebih baik dari hari ini..ini sebab kita berhimpun hari ini...bukan kita nak tunjuk kekerasan pada mana-mana pihak..tapi kita nak tunjuk kekuatan kita...ada orang kata inilah silent majority...jadi jangan sesiapa nak timbulkan huru hara dalam negara.
“Nak kata demokrasi...UMNOlah pejuang demokrasi dari awal,”kata Perdana Menteri.

Read more...

Thursday, 7 July 2011

Roda kereta tarik Firaun ditemui dalam laut merah.

Masih ingat dengan kisah mukjizat Nabi Musa yang membelah laut merah dengan tongkatnya? Jika salah satu diantara anda menganggap kisah tersebut hanya merupakan dongeng belaka, sekarang mari kita simak tulisan dibawah ini.Seorang Arkeolog bernama Ron Wyatt (lihat di http://www.wyattmus eum.com/ron- wyatt.htm ) pada ahir tahun 1988 silam mengklaim bahwa dirinya telah menemukan beberapa bangkai roda kereta tempur kuno didasar laut merah. Menurutnya, mungkin ini merupakan bangkai kereta tempur Firaun yang tenggelam dilautan tsb saat digunakan untuk mengejar Musa bersama para pengikutnya.


Menurut pengakuannya, selain menemukan beberapa bangkai roda kereta tempur berkuda, Wyatt bersama para krunya juga menemukan beberapa tulang manusia dan tulang kuda ditempat yang sama.

Temuan ini tentunya semakin memperkuat dugaan bahwa sisa-sisa tulang belulang itu merupakan bagian dari kerangka para bala tentara Fir’aun yang tenggelam di laut Merah.

Apalagi dari hasil pengujian yang dilakukan di Stockhlom University terhadap beberapa sisa tulang belulang yang berhasil ditemukan,memang benar adanya bahwa struktur dan kandungan beberapa tulang telah berusia sekitar 3500 tahun silam,dimana menurut sejarah, kejadian pengejaran itu juga terjadi dalam kurun waktu yang sama.




Selain itu,ada suatu benda menarik yang juga berhasil ditemukan,yaitu poros roda dari salah satu kereta kuda yang kini keseluruhannya telah tertutup oleh batu karang,sehingga untuk saat ini bentuk aslinya sangat sulit untuk dilihat secara jelas.

Mungkin Allah sengaja melindungi benda ini untuk menunjukkan kepada kita semua bahwa mukjizat yang diturunkan kepada Nabi-nabiNya merupakan suatu hal yang nyata dan bukan merupakan cerita karangan belaka.

Diantara beberapa bangkai kereta tadi,ditemukan pula sebuah roda dengan 4 buah jeruji yang terbuat dari emas.Sepertinya, inilah sisa dari roda kereta kuda yang ditunggangi oleh Firaun sang raja.






Sekarang mari kita perhatikan gambar diatas,


Pada bagian peta yang dilingkari (lingkaran merah),menurut para ahli kira-kira disitulah lokasi dimana Nabi Musa bersama para kaumnya menyebrangi laut Merah. Lokasi penyeberangan diperkirakan berada di Teluk Aqaba di Nuweiba.


Kedalaman maksimum perairan di sekitar lokasi penyeberangan adalah 800 meter di sisi ke arah Mesir dan 900 meter di sisi ke arah Arab.
Sementara itu di sisi utara dan selatan lintasan penyeberangan (garis merah) kedalamannya mencapai 1500 meter.
Kemiringan laut dari Nuweiba ke arah Teluk Aqaba sekitar 1/14 atau 4 derajat, sementara itu dari Teluk Nuweiba ke arah daratan Arab sekitar 1/10 atau 6 derajat.


Diperkirakan jarak antara Nuweiba ke Arab sekitar 1800 meter.Lebar lintasan Laut Merah yang terbelah diperkirakan 900 meter.

Dapatkah kita membayangkan berapa gaya yang diperlukan untuk dapat membelah air laut hingga memiliki lebar lintasan 900 meter dengan jarak 1800 meter pada kedalaman perairan yang rata2 mencapai ratusan meter untuk waktu yang cukup lama, mengingat pengikut Nabi Musa yang menurut sejarah berjumlah ribuan? (menurut tulisan lain diperkirakan jaraknya mencapai 7 km, dengan jumlah pengikut Nabi Musa sekitar 600.000 orang dan waktu yang ditempuh untuk menyeberang sekitar 4 jam).

Menurut sebuah perhitungan, diperkirakan diperlukan tekanan (gaya per satuan luas) sebesar 2.800.000 Newton/m2 atau setara dengan tekanan yang kita terima jika menyelam di laut hingga kedalaman 280 meter.


Jika kita kaitkan dengan kecepatan angin,menurut beberapa perhitungan, setidaknya diperlukan hembusan angin dengan kecepatan konstan 30 meter/detik (108 km/jam) sepanjang malam untuk dapat membelah dan mempertahankan belahan air laut tersebut dalam jangka waktu 4 jam!!!sungguh luar biasa,Allah Maha Besar.

Read more...

Thursday, 30 June 2011

Jangan Bayar Bil Astro 3 Bulan!

KUALA LUMPUR – Kempen pemboikotan Astro bermula hari ini apabila lebih 70 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang diterajui Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) menyeru tiga juta ahli dan penyokong mereka supaya tidak membuat pembayaran bil selama tiga bulan berturut-turut ke stesen televisyen berbayar itu.

Arahan itu turut meliputi pemboikotan terhadap barangan dan pengiklan yang mengiklankan produk mereka di stesen televisyen berkenaan.

Langkah ini diambil setelah amaran dan rayuan yang dibuat sebelum ini dipandang sepi oleh Astro malah stesen itu dilihat semakin angkuh mempertahankan pendirian mereka.

Pengerusi Majlis Penasihat PPIM, Tunku Azwil Tunku Abdul Razak berkata, walaupun tanpa Astro, pengguna kini masih boleh beralih kepada perkhidmatan Unifi dan juga perkhidmatan menggunakan aerial seperti yang wujud selama ini.

” Kita tak mati tanpa Astro, kita juga bukan nak bermusuh dengan mereka, tetapi kita tidak mahu mereka sesuka hati menekan kita dengan pelbagai bayaran seolah-olah mereka mempunya kuasa mutlak untuk berbuat apa saja sehingga sanggup mengetepikan pandangan pelanggan, termasuk arahan daripada kerajaan sendiri.

” Astro jangan pandang remeh kempen ini kerana kita pernah berjaya dalam kempen pemboikotan beberapa barangan sebelum ini dan kita akan membuktikan sekali lagi ‘kemampuan’ kita pada stesen televisyen terbabit.

” Sekejap lagi kita akan mula menghantar sistem pesanan ringkas (SMS) kepada semua ahli , kempen ini akan berkuatkuasa sehingga Astro akur pada permintaan kita” tegasnya.


Tunku Azwil menambah, dengan memperoleh keuntungan sehingga RM800 juta pada tahun kewangan yang berakhir pada 2010, tidak ada sebab untuk Astro terus menekan pelanggan mereka dengan caj yang melampau.

Astro baru-baru ini mengumumkan bahawa mereka akan melakukan pelarasan terhadap pakej yang ditawarkan berkuatkuasa 11 Julai ini dengan harga langganan diselaraskan bergantung kepada pakej pilihan pelanggan.

Sesetengah pelanggan mungkin mengalami kenaikan sekitar RM1 hingga RM15 sebulan, manakala yang lain pula akan menikmati penjimatan RM4 hingga RM14.95 sebulan.

Bagaimanapun notis mengenai kenaikan bayaran perkhidmatan yang dikeluarkan oleh Astro kepada pelanggannya dianggap tidak sah kerana tidak mendapat kebenaran dari Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) terlebih dahulu, kata Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim.

Dalam perkembangan yang sama, Tunku Azwil berkata, usaha licik Astro juga jika tidak dibendung, akan membunuh masa depan industri penyiaran negara.

” Untuk pengetahuan anda, Astro mengenakan caj iklan yang rendah kepada syarikat yang ingin mengiklankan produk mereka, iaitu sama dengan kadar iklan stesen radio.

” Caj ini sudah tentu tidak boleh ditandingi oleh stesen televisyen tidak berbayar seperti RTM dan TV3, akhirnya pengiklan akan lari ke Astro secara perlahan-lahan dan kesemua stesen televisyen percuma ini pasti akan mengalami kesukaran untuk bertahan,” ujarnya.

Mengenai pandangan yang mengatakan pihak Astro terpaksa menaikkan kadar cajnya disebabkan program berkualiti yang disediakan, Tunku Azwil berkata, ia bukanlah alasan untuk menambahkan beban.

Ujarnya, jika itu dijadikan alasan untuk menaikkan harga, ia ibarat satu ‘ugutan’ kepada para pelanggannya.

” Kepada kerajaan, tolonglah bela hak pengguna kerana kita dah ada pelbagai akta seperti Akta Perlindungan Pengguna 1999 dan Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.

” Pengguna muak dengan gelagat Astro yang sudahlah memonopoli pasaran hampir 20 tahun lamanya, mereka juga bertindak berlawanan dengan semangat 1Malaysia iaitu rakyat didahulukan dan pencapaian diutamakan,” ujarnya. – Oleh SYAHRIL A. KADIR

Read more...

Ambiga Pantat Hitam tetap berdegil, tunjuk sikap 'kepala batu'


KUALA LUMPUR 30 Jun - Dalang utama perhimpunan haram Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih), Datuk Ambiga Sreenevasan menunjukkan sikap 'kepala batu' apabila berdegil untuk terus menganjurkan perhimpunan itu pada 9 Julai depan, meskipun dipanggil sekali lagi oleh polis hari ini untuk memberi keterangan.

Malah, peguam aktivis itu turut bertindak 'lebih berani' apabila meminta polis membantu mereka bagi memastikan perhimpunan itu berlangsung secara aman.

Menurut Ambiga, pihaknya telah mengemukakan cadangan kepada Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar supaya polis dapat membantu mengenal pasti jalan-jalan yang boleh dilalui bermula dari Kuala Lumpur sehingga Taman Jaya, Petaling Jaya.

Bagaimanapun dakwanya, Ismail tidak memberi sebarang komen sepanjang perjumpaan yang diadakan selama satu jam itu yang bermula pukul 1.45 petang di Ibu Pejabat Polis Bukit Aman.

"Kami berharap Ketua Polis Negara berfikiran terbuka dan kami akan bekerjasama dengan polis untuk memastikan perhimpunan itu berjalan dengan aman dan selamat," katanya selepas mengadakan pertemuan dengan Ismail.

Beliau dengan bangga mendakwa boleh menyediakan 5,000 pengawas termasuk pembantu perubatan bagi mengawal 80,000 peserta di sepanjang laluan perhimpunan itu.

Dalam pada itu, Ambiga turut menafikan bahawa penganjur Bersih terlibat dalam mengedar risalah mengajak orang ramai menyertai perhimpunan itu di seluruh negara sebaliknya menegaskan ia dilakukan oleh pihak tidak bertanggungjawab.

"Kumpulan yang memakai baju kuning dengan niat untuk menggulingkan kerajaan di samping mengedarkan risalah supaya menyertai Bersih bukanlah dalam kalangan penganjur perhimpunan ini," ujarnya...

Dei tambeii...podahhhh

Read more...

BATAL BERSIH ATAU PERANG??? - MAHAGURU OMARDIN

Batalkan jika tidak mahu 'perang' - Omardin

KUALA LUMPUR 26 Jun - Pertubuhan Seni Silat Lincah Malaysia (PSSLM) memberi amaran kepada penganjur perhimpunan haram Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) supaya membatalkan hasratnya itu jika tidak mahu 'berperang' dengan pengamal seni silat di negara ini.

Mahagurunya, Tan Sri Omardin Mauju berkata, adalah menjadi tanggungjawab pengamal seni silat untuk mempertahankan negara sejak zaman pemerintahan kerajaan Melaka lagi dan mereka tidak akan teragak-agak untuk bertindak keras ke atas golongan yang cuba menimbulkan kekacauan serta huru-hara.

"PSSLM yang mempunyai ratusan ribu ahli juga akan turun pada 9 Julai itu sekiranya Datuk S. Ambiga masih mahu meneruskan perhimpunan haram tersebut. Kami tidak akan biarkan perkara itu berlaku kerana jelas sekali ia perbuatan yang menghina negara.

"Kami sebagai golongan pengamal silat merupakan pelindung kepada negara dan sultan sejak beratus tahun dahulu tidak akan berdiam diri. Sekiranya kami tidak mengambil apa-apa tindakan, kami akan dianggap dayus.

"Saya sendiri akan mengetuai persatuan silat ini walaupun saya berkerusi roda, saya akan turun dan berada di barisan paling hadapan. Kami tidak sanggup lagi melihat keamanan negara dipermainkan untuk tujuan politik," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Menurut Omardin, PSSLM telah lama berdiam diri dan bersabar dengan tindak-tanduk segelintir golongan seperti Ambiga yang cuba menganggu gugat keamanan di negara ini.

Beliau menasihatkan Ambiga supaya membatalkan segera hasrat menganjurkan perhimpunan itu kerana khuatir tidak akan dapat mengawal emosi anak-anak didiknya jika mereka bertembung pada perhimpunan itu nanti.

"Sebagai pengamal silat, saya tidak boleh beri jaminan bahawa kami hanya akan melaung dan membantah sahaja. Jadi sekiranya tidak mahu perkara tidak diingini berlaku, lebih baik batalkan hasrat untuk menganjurkan perhimpunan haram tersebut.

"Banyak lagi kaedah lain boleh dilakukan daripada berarak di jalan raya dan menyusahkan banyak pihak seperti polis, peniaga dan rakyat. Perkara ini boleh diselesaikan melalui cara meja bulat, jadi gunakanlah saluran yang betul," jelasnya. -UTUSAN

Read more...

Tuesday, 28 June 2011

Datuk Ambiga Sreenevasan Pantat Yang Hangus


Deiii tambiii....pigi tengok cermin...lu ada serupa malaysia punya org kah??? lu punya appa sama lu punya amma ada mcm org malaysia kah??? lu pigi balik india sana cuci sari lah tambiiii...lu mau eksen sini malaysia apa bikin...lu tengok lupa punya pantat, serupa itu kuali...lu lagi tidak tau diri kah??? puikkk tambiii....nanti org melayu angkat parang lu kencing sana seluar...lu jangan kacau itu halimau kalu tidor...lu bagus duduk rumah, atau lu balik sana kampung lu torh itu getah...sekarang getah mahal deii tambii...lu Datuk Ambiga Sreenevasan tidak ngam punya nama...lu baik jadi pelacur maaa...tapi lu jadi pelacur haaa anjing tara nafsu tengok maaa...pasal lu punya pantat mcm itu kuali...tambii..tambii...ohhh tambiii...lu jangan anggap ini malaysia lu punya jgk ahh...lu jangan cabar org melayu...

Read more...

Sunday, 26 June 2011

National Democratic Institute

Malaysia
Skyline of Kuala Lumpur

Since gaining independence in 1963, Malaysia has been governed by the Barisan Nasional (BN), a coalition of ethnically-based political parties led by the United Malays National Organization (UMNO) that also includes the Malaysian Chinese Association (MCA), the Malaysian Indian Congress (MIC), and the Malaysian People’s Movement Party (Gerakan). The government prides itself on maintaining ethnic and religious peace and stability, which sometimes means restricting civil liberties and basic rights.
Political Situation

Ahead of the 2008 general elections, opposition parties and civil society organizations played an increasingly important role in the debate over democratic reform, forming the Coalition for Clean and Fair Elections (BERSIH) to advocate for electoral reform. On November 10, 2007, tens of thousands of citizens turned out for a BERSIH-organized rally in Kuala Lumpur in support of electoral reform.

The March 2008 general elections were considered a success for opposition parties. Parti Keadilan Rakyat (PKR), Pan-Malaysian Islamic Party (PAS), and Democratic Action Party (DAP) made their largest gains in history, winning five states (Penang, Kedah, Kelantan, Selangor and Perak) and 82 of 222 parliamentary seats, and preventing BN from retaining its long-held two-thirds majority in parliament. These parties formed the Pakatan Rakyat (PR) coalition, led by PKR leader and former Deputy Prime Minister Anwar Ibrahim.

In January 2011, BN managed to regain a two-thirds majority as problems surfaced within the major opposition parties, particularly PKR. Anwar was suspended for criticism of the government’s “1Malaysia” initiative, which he likened to former Israeli prime minister Ehud Barak’s “One Israel” political alliance. Three fellow PKR parliamentarians were suspended for six months for contempt after criticizing the Speaker of the House of Representatives for calling a vote on Anwar’s suspension without House debate.
NDI Programs

In February 2005, NDI launched a program in Malaysia to foster open discourse on legislative and governmental matters and to encourage political parties to be more transparent, democratic, and communicative in their relations with one another and with the public. The program fostered dialogue between parties and civil society on issues of reform to improve party constituent outreach, message development, and communication skills.

NDI encourages political party officials to explore improvements in their parties’ internal structures and decision-making processes by sharing local and international experiences and lessons learned. In November 2006, NDI conducted a series of single-party training sessions with ruling and opposition parties on strategic communications and messaging. Together with the Education and Research Association for Consumers (ERA Consumer), a leading Malaysian non-governmental organization known for its neutrality and effectiveness in promoting good governance, NDI supported forums for party officials and members to discuss local concerns and improve constituent outreach. As part of this effort, NDI and ERA Consumer organized a series of grassroots training workshops from 2004 to 2008 for ruling and opposition parties focused on issues such as women in politics and Islam, the constitution, policing and Malaysia’s human rights commission.

In July 2005, NDI organized a national-level workshop for party leaders on election reform. NDI has since conducted workshops across Malaysia to promote electoral reform in collaboration with Research for Social Advancement (REFSA), the secretariat for BERSIH. In 2006, NDI conducted a workshop for BERSIH that focused on improving the action plans of each participating organization or political party. In 2007, NDI and BERSIH conducted a series of workshops in the politically neglected provinces of Sabah and Sarawak to educate previously disenfranchised political aspirants.

The Institute has engaged both ruling and opposition parties through national and state level parliamentary skills workshops. NDI conducted a series of ad hoc consultations with newly elected parliamentarians on parliamentary procedures and constituent outreach. Because opposition parties have had limited experience in government, many of the parliamentarians elected in 2008 lacked a fundamental understanding of parliamentary processes and of representing constituent concerns. State-level parliamentary workshops in Selangor and Penang examined the role and operation of committees and public inquiries. Other workshops aimed to enhance the knowledge of parliamentarians from all parties on issues of parliamentary transparency and accountability, and improve their ability to fully represent public interests. To complement the parliamentary training program, NDI has supported national and state-level civic information fairs for various members of civil and political society to connect and develop new relationships across sectors.

NDI is currently implementing a NED-funded program to encourage electoral reform and strengthen the ability of parliamentarians to act as effective legislators. Through workshops with representatives of political parties and civil society, NDI aims to equip participants with the tools to develop effective public policies and run more effective election campaigns. The Institute is also working with local partner the Merdeka Center on a project to digitalize electoral maps and collate relevant information for electoral reapportionment, while simultaneously raising public awareness of this issue.
Funding

NDI programming for Malaysia is funded by the National Endowment for Democracy (NED).
Contact Information

For more information about these programs, use our contact form or contact:

Malaysia
Stephanie Lynn, Resident Senior Program Director
+62 21 310 7154 or slynn@ndi.org

Washington, D.C.
Lorri Carrozza, Senior Program Officer
(202) 728-5455

Read more...

NGO berkaitan gerakan Kristian penyumbang dana Bersih?

KUALA LUMPUR 26 Jun - Gerakan yang mempunyai kaitan dengan Kristian yang berpangkalan di luar negara dikenal pasti sebagai penyumbang dana kewangan terbesar kepada Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih).

Gerakan tersebut yang berselindung di sebalik pertubuhan bukan kerajaan (NGO) sejak beberapa minggu lalu dikesan aktif menyalurkan bantuan kepada Bersih melalui NGO tempatan.

Antaranya adalah Yayasan Konrad Adenauer dari Jerman yang mempunyai hubungan erat dengan Parti Kesatuan Kristian Demokratik di sana, serta Yayasan Canadian Allied dari Kanada.

Kedua-dua NGO tersebut kini dikesan berada di carta 'tiga teratas' selaku penyumbang berbanding beberapa lagi pertubuhan asing lain, yang mewakili sembilan negara berlainan.

Dipercayai, jumlah terkumpul dana kewangan asing yang dimiliki Bersih kini sudah mencecah jutaan ringgit dan ia bakal digunakan untuk membiayai operasi demonstrasi.

Malah, Utusan Malaysia difahamkan, minggu lalu sahaja sebanyak RM250,000 dari negara asing disalurkan secara haram kepada sebuah NGO tempatan yang bernaung di bawah Bersih.

"Semua sekali, sembilan negara asing yang menjadi 'tangan ghaib' bagi mencetuskan keadaan huru-hara dalam negara pada 9 Julai ini dan mereka bergerak melalui NGO.

"Penyumbang paling besar yang dikesan adalah daripada NGO yang mempunyai kaitan dengan Kristian," kata sumber kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Dalam pada itu, sumber tersebut turut menjelaskan Bersih juga menerima bantuan kewangan daripada NGO yang berpangkalan di Amerika Syarikat, Britain dan beberapa buah negara Asia yang lain.

Bagi Amerika Syarikat, Institut Demokrat Kebangsaan (NDI) dan Institut Republikan Antarabangsa (IRI) dikenal pasti menaja Bersih dan parti-parti pembangkang di negara ini.

"Semua ini membuktikan bahawa Bersih hanya menjadikan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) sebagai kambing hitam untuk menghalalkan demonstrasi haram. Di belakang mereka ada ejen asing.

"Jadi saya harap rakyat sedar perkara ini. Pembangkang kini sanggup melakukan apa sahaja termasuk bersekongkol dengan negara asing bagi mencetuskan huru-hara," jelasnya.

Sementara itu, semakan Utusan Malaysia di laman web NDI, www.ndi.org mendapati NGO tersebut mengesahkan bahawa mereka menaja aktiviti Bersih.

"Program NDI di Malaysia ditaja oleh National Endowment for Democracy (NED)," kata badan tersebut seperti dipetik dari laman web.

Read more...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP