Powered by Blogger.

Thursday 30 June 2011

Ambiga Pantat Hitam tetap berdegil, tunjuk sikap 'kepala batu'


KUALA LUMPUR 30 Jun - Dalang utama perhimpunan haram Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih), Datuk Ambiga Sreenevasan menunjukkan sikap 'kepala batu' apabila berdegil untuk terus menganjurkan perhimpunan itu pada 9 Julai depan, meskipun dipanggil sekali lagi oleh polis hari ini untuk memberi keterangan.

Malah, peguam aktivis itu turut bertindak 'lebih berani' apabila meminta polis membantu mereka bagi memastikan perhimpunan itu berlangsung secara aman.

Menurut Ambiga, pihaknya telah mengemukakan cadangan kepada Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar supaya polis dapat membantu mengenal pasti jalan-jalan yang boleh dilalui bermula dari Kuala Lumpur sehingga Taman Jaya, Petaling Jaya.

Bagaimanapun dakwanya, Ismail tidak memberi sebarang komen sepanjang perjumpaan yang diadakan selama satu jam itu yang bermula pukul 1.45 petang di Ibu Pejabat Polis Bukit Aman.

"Kami berharap Ketua Polis Negara berfikiran terbuka dan kami akan bekerjasama dengan polis untuk memastikan perhimpunan itu berjalan dengan aman dan selamat," katanya selepas mengadakan pertemuan dengan Ismail.

Beliau dengan bangga mendakwa boleh menyediakan 5,000 pengawas termasuk pembantu perubatan bagi mengawal 80,000 peserta di sepanjang laluan perhimpunan itu.

Dalam pada itu, Ambiga turut menafikan bahawa penganjur Bersih terlibat dalam mengedar risalah mengajak orang ramai menyertai perhimpunan itu di seluruh negara sebaliknya menegaskan ia dilakukan oleh pihak tidak bertanggungjawab.

"Kumpulan yang memakai baju kuning dengan niat untuk menggulingkan kerajaan di samping mengedarkan risalah supaya menyertai Bersih bukanlah dalam kalangan penganjur perhimpunan ini," ujarnya...

Dei tambeii...podahhhh

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP